Uusi Stumpjumper

Stumpjumper! Se on ollut olemassa pidempään kuin moni meistä, jotka lukevat tätä, mutta koskaan se ei ollut näin hyvä. Koko pyörä on kokenut suuren uudistuksen ja uusi Stumpjumper on ultimaattinen trail-pyörä. Stumpjumper- mallistosta löydät pyörän jokaiselle kuskille. Uusi Stumpjumper ST (Short Travel) on ketterä ja leikkisä pyörä, kun taas Stumpjumper on nopea ja vakaa kaikissa olosuhteissa. Molemmista malleista on saatavilla sekä miesten, että naisten mallit. Kaikki uudet mallit ovat varusteltu Metric- mitoituksella olevilla iskareilla, sekä kierteellisellä keskiöllä.

Äärimmäinen trail-pyörä

Uusi stumpjumper on äärimmäinen trail-pyörä. Se on parempi kuin koskaan aikaisemmin. Se kulkee poluilla kuin junan raiteilla. Se on myös monikäyttöisin pyörä, jota olemme koskaan tehneet. Ja kyllä, olemme todella innoissamme sen julkistamisesta, mutta olemme vielä enemmän innoissamme, että voimme kertoa siitä teille ja kuluttajille, miten pyörä on syntynyt ja miksi olemme päätyneet näihin ratkaisuihin. Uusi pyörä on suunniteltu vastaamaan kuskin tarpeita paremmin kuin koskaan aikaisemmin, joten uskallamme väittää, että uusi Stumpjumper tulee olemaan trail-pyörien ehdotonta eliittiä.

Kysy lisää

Testaus

Pyörää on suunniteltu ja testattu yli 2-vuotta. Oikeat kenttätestit oikeissa ajo-olosuhteissa ovat auttaneet meitä suunnittelemaan pyörää juuri siihen suuntaan, kuin olemme halunneet perustuen testikuskien palautteisiin. Ensimmäisenä halusimme parantaa etukolmion jäykkyyttä. Useiden protovaiheiden jälkeen pyörä alkoi toimimaan kuten halusimme ja sieltä siirryimme laboratoriotesteihin ja sieltä takaisin poluille. Tätä menetelmää teimme uudelleen ja uudelleen, kunnes täydellinen balanssi löytyi jäykkyydessä ja ajettavuudessa. Lopputulos on, että pyörä kulkee poluilla kuten se olisi junan raiteilla; se tottelee kuskin liikkeitä täydellisesti ja menee juuri sinne, minne haluat sen menevän missä vauhdissa tahansa. Käytimme myös ensimmäistä kertaa trail- pyörään Rider First Engineered- menetelmää, joten kaikki runkokoot ovat yhtä jäykkiä. Eli toisin sanoen jokainen runkokoko on suunniteltu erikseen.

Kysy lisää

FSR

Me rakastamme FSR linkkuratkaisua, koska se mahdollistaa jokaisen osan hienosäädön joka liittyy jousitukseen, kompromissit minimoiden. Pyörän jousitus on kuin avioliitto rungon joustokaavion, sekä iskarin kanssa; jos se tehty huonosti, pyörä ei ole täydellinen. Se, että meillä on oma Suspension Team, joka vastaa kaikkien pyöriemme jousitusratkaisuista, on tällä kertaa laitettu työskentelmään ennemmän kuin koskaan runkoinsinöörien kanssa. Itseasiassa tämä on ensimmäinen kerta, kun he ovat työskennelleet käsikädessä ensimmäisestä päivästä alkaen. Tämän yhteistyön tuloksena olemme onnistuneet lisäämään jousitukseen tulevaa taakkaa itse runkoon ja vähemmän iskariin. Tämä tarkoittaa ajossa sitä, että iskari on herkempi pienissä iskuissa ja on kantavampi keskialueella ja vähentää läpi-iskuja verrattuna edellisiin malleihin. Uudet jousituskaaviot tekevät uudesta Stumpjumperista ultimaattisen trail- pyörän.

Kysy lisää

RX-Tune

Specializedin oma Suspension Team kustomoi kaikkiin meidän täysjoustopyöriin iskarit jokaiseen malliin ja runkokokoon sopivaksi. Täten riippumatta runkokoosta, iskari on säädetty juuri siihen kokoon oikeaksi jo valmiiksi!

Kysy lisää

Naisten RX Tune

Uskallamme väittää että meillä on parhaimmat säädöt iskareissa, mitä markkinoilla olevissa naisten pyörissä on. Naiskuskit ovat yleisesti ottaen kevyempiä kuin miehet, joten heille kevyempi simmaus iskarissa on tarpeen. Jokaisessa naisten pyörässämme on naisten RX-tune; säädämme ilmatilan, kompressiopakan ja paluuvaimennuksen juuri oikeaksi jokaiseen runkokokoon ja rengaskokoon. Tavoitteenamme on, että jokaisen naisten mallin iskari ja keula toimivat kuten miesten mallien iskarit, mutta pienenemmillä paineill

Kysy lisää

Kustomointi

Olemme siirtyneet normaaliin iskarikiinnitykseen Metric- mitoissa, joten vanhaa ”Shock Block” kiinnitystä et löydä mistään mallista. Kuskeilla on siis lähes rajaton valikoima iskareita tarjolla pyöriimme. Olemme myös siirtyneet PF30-keskiöstä pois, kuten muissakin malleissa. 27.5” ja 29” rungot mahdollistavat nyt myös leveiden renkaiden käytön. 29” runkoon mahtuu joko 27.5x3.0 tai 29x2.8” rengas, mahdollisesti jopa 3” rengas riippuen renkaan kuviosta. Myös 27.5” runko mahdollistaa 2.8” renkaan käytön. Suositeltavaa on, että tarkistatte kuitenkin keulavalmistajalta isoimman mahdollisen renkaan koo

Kysy lisää

Flip Chip

Samoin kun 2018 Endurossa, iskarin linkusta pystyy muuttamaan geometriaa kahteen asentoon; HIGH ja LOW. Kun käännät chipin, keskiön korkeus muuttuu 6mm ja keulakulma loivenee puoli astetta.

Kysy lisää

Ei enää ketjujen pauketta

Uusi ketjusuoja lisää huomattavasti pyörän hiljaisuutta. Kuhmut ketjusuojassa estävät ketjua iskemästä takahaarukkaan yhdenaikaisesti, joten ketjupauke on lähes äänetöntä.

Kysy lisää

Side Arm runko

Sidearm- suunnittelu, joka on aikaisemmin ollut Demo8- mallistossa, kiinnittää kaikki kolme takahaarukan kiinnityskohtaa, sekä iskarin eturunkoon. Tämä parantaa rungon ajo-ominaisuuksia ja lisää jäykkyyttää kaikissa ajo-olosuhteissa. Tämä myös vähentää rungon joustavuutta, kun takajousitus on aktiivinen. Olemme tehneet Cad- ohjelmistolla 3D-mallinnokset uudesta ja vanhasta Stumpjumperista ja Finite Element- analyysissa (FEA) olemme pystyneet todistamaan, että uusi runko-design on 20% tehokkaampi polkiessa. Tämän lisäksi olemme saaneet rungon painoa alas ja pystymme tarjoamaan markkinoiden kevyimpiä trail- runkoja.

Kysy lisää

Paranneltu kaapeleiden vienti

Täysimittaiset läpivientiputket löydät kaikista kuiturungoista. Eli lyhyesti sanottuna, työnnät kaapelin toisesta päästä sisään ja se tulee takahaarukasta ulos. Tällöin ei ole tarvita erikoiskeinoa, tai aikaa vievää taistelua, kun kaapeleiden vaihto on edessä.

Kysy lisää

Uusi SWAT säilytys

Uusi SWAT- luukku toimii kuten edeltäjänsä. Kentältä tullut palaute on ollut niin hyvää, että päätimme parantaa sitä. Vanhaan malliin verrattuna luukku itsessään on kevyempi ja sirompi. Myöskin uusi SWAT- door lisää säilitystilaa 20%.

Kysy lisää

Ota yhteyttä

Lähetä viesti lomakkeella, tai soita meille.